Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 15 Απριλίου 2016

Καθαρά για λόγους δεοντολογίας ... η απάντηση του Προέδρου της ΠΟΕ στον Πρόεδρο της Ευξείνου Λέσχης κ. Σανίδη

Πριν λίγες μέρες ως ιστοχώρος κάναμε το λάθος και δημοσιεύσαμε επιστολή του Προέδρου της Ευξείνου Λέσχης Κοζάνης κ. Σανίδη προς τις ηγεσίες της ΠΟΕ και της ΔΙΣΥΠΕ. Σήμερα ο Πρόεδρος της ΠΟΕ απάντησε....

Λέμε λάθος, γιατί θεωρούμε λάθος την ανταλλαγή επιστολών ... μια παλιά πρακτική που δεν βοηθά στο στόχο της ενότητας των Ποντίων. 

Καθαρά για λόγους δεοντολογίας δημοσιεύουμε και την απάντηση του Προέδρου της ΠΟΕ κ. Χρήστου Τοπαλίδη. Αλλά μέχρι εκεί. Δεν θα μπούμε καν στην ουσία των όσων γράφει γιατί πιστεύουμε ότι δεν έχει νόημα. Δεν θα σχολιάσουμε ... 

Προφανέστατα όλες οι Ποντιακές Ομοσπονδίες του κόσμου έχουν άδικο, ή το λιγότερο δεν κατέχουν τις μοναδικές αλήθειες του Προέδρου της ΠΟΕ. Είναι όλοι "πράκτορες ξένων συμφερόντων" ....

Ως BLACK SEA NEWS, επειδή έχουμε κάθε λόγο να αμφισβητούμε πλέον ότι ο Πρόεδρος της ΠΟΕ αντιπροσωπεύει το σύνολο των μελών του ΔΣ της ΠΟΕ, θα παρακαλέσουμε ενέργειες που ανακοινώνονται,  ανακοινώσεις που εκδίδονται από την ΠΟΕ, να φέρουν τις υπογραφές όλων των μελών των ΔΣ, ή τουλάχιστον να υπάρχουν οι αποφάσεις έγκρισης των ανακοινώσεων που εκδίδει ο Πρόεδρος. Ας αναλάβει επιτέλους ο καθένας τις ευθύνες του. Κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να γίνεται απ' όλους.

Εκτός και αν στελέχη της ΠΟΕ τοποθετούνται διαφορετικά εκτός των ΔΣ της ΠΟΕ και διαφορετικά εντός.
__________________________________________________________________________________

Η απάντηση του Χρήστου Τοπαλίδη, έχει ως εξής:

" Μετά λύπης μου αγαπητέ πρόεδρε της Ευξείνου Λέσχης Κοζάνης διάβασα την επιστολή σας, στην οποία βεβαίως, προτού προσπαθήσετε να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μου, προκειμένου να εκφράσετε τις αντιρρήσεις ή την δυσαρέσκειά σας προς εμένα, ως Πρόεδρο της ΠΟΕ, προβήκατε σε δημόσια τοποθέτηση. Σε αυτήν βιαστήκατε να αποδώσετε προσωπικούς χαρακτηρισμούς, που αν μη τι άλλο μου δίνουν το δικαίωμα, όχι μόνο να σας απαντήσω, αλλά και, ταυτόχρονα, να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα δημοσίως πλέον.
Γιατί η στρέβλωση της αλήθειας μπορεί να προέρχεται από απλή πλάνη και να είναι συγγνωστή, μπορεί όμως να είναι και εσκεμμένη και κατά συνέπεια δολίως κατευθυνόμενη να θίξει εμένα προσωπικά ως Χρήστο Τοπαλίδη και όχι ως Πρόεδρο της ΠΟΕ μόνο.
Δεν θα έμπαινα στην λογική της δημόσιας απαντήσεως αν εκφράζατε απλά τις όποιες διαφωνίες σας αναφορικά με το έργο ή τις οργανωτικές ή μη ικανότητές μου ως Προέδρου της ΠΟΕ. Κάτι τέτοιο είναι αποδεκτό και σε κάθε περίπτωση δημοκρατικό. Οι χαρακτηρισμοί και οι εκφράσεις όμως της επιστολής όπως χαρακτηριστικά αναφέρετε «προκλητικά επιλεκτικές συμπεριφορές του Προέδρου της ΠΟΕ...» και «...Αφήστε επιτέλους τις σκοπιμότητες, τις προσωπικές φιλοδοξίες και τις υστεροβουλίες...» αποτελούν ευθεία βολή προς το πρόσωπό μου, αφήνουν ξεκάθαρες αιχμές για τις επιδιώξεις μου και για τον ρόλο μου στον Οργανωμένο Ποντιακό Χώρο και ως εκ τούτου είμαι υποχρεωμένος να σας ξεκαθαρίζω τα εξής.
Δεν επεδίωξα ποτέ να αυτοπραγματωθώ ως προσωπικότητα μέσα από τις συλλογικότητες ή την θέση μου ως προέδρου τόσο στο πρωτοβάθμιο σωματείο της Λάρισας, όπου διατελώ πρόεδρος μέχρι και σήμερα, όσο και από τις θέσεις μου στην ΠΟΕ. Δεν είμαι από αυτούς που αποκερδαίνουν από το Ποντιακό, κ. Σανίδη, εργάζομαι από την ημέρα που ξεκίνησα τις σπουδές μου μέχρι και σήμερα, και έχω καταφέρει να σταθώ ασκώντας μαχόμενη δικηγορία όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς να χρειάζομαι «θέσεις» για να αποκτήσω επαγγελματική ιδιότητα.
Στον χώρο μου και για την ηλικία μου, λοιπόν, η όποια καταξίωσή μου, έχει προκύψει μέσα από την αδιάκοπη εργασία μου σε όλους τους τομείς, και καθημερινά δεν φοβάμαι να δίνω εξετάσεις. Όπως, επίσης δεν χρειάστηκε να γλύψω κανέναν και να εκμεταλλευτώ την θέση μου ως Προέδρου της ΠΟΕ για να επιβιώσω. Να τονίσω δε ότι μέχρι και σήμερα οι επαφές μου και τα ταξίδια που αφορούσαν την ΠΟΕ δεν επιβάρυναν οικονομικά το Ταμείο της ούτε ένα ευρώ, όπως βέβαια ισχύει και για τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ!
Έχω, λοιπόν, επιλέξει τον δρόμο της ανεξαρτησίας και της αποδέσμευσής μου από συμφέροντα τρίτων και οι όποιες αποφάσεις μου, και στον Ποντιακό Χώρο ως Προέδρου, γίνονται με αυτή και μόνο τη λογική.
Υπηρετώ κ. Σανίδη το Ποντιακό Κίνημα και όχι τα συμφέροντα επιχειρήσεων!
Με γνώμονα, λοιπόν, αυτά θα μου επιτρέψετε να θυμίσω σε εσάς και όσους εκφράστηκαν με παρόμοια σχόλια δημοσίως για το πρόσωπό μου, ότι όταν ο κ. Σαββίδης ζήτησε να συναντηθούμε στην Τραπεζούντα, ουδείς το αρνήθηκε, αντιθέτως δε συναντηθήκαμε προκειμένου να συζητήσουμε από κοντά τις σκέψεις του και τις προτάσεις του για τον Οργανωμένο Ποντιακό Χώρο. Θα σας θυμίσω ότι η νεολαία της ΠΟΕ υπήρξε πρωτεργάτης και προσέφερε τα μάλα για την διοργάνωση της Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης Ποντιακής Νεολαίας υπό την αιγίδα του ιδίου μέσω του ιδρύματος «Ιβάν Σαββίδη». Θα σας θυμίσω όμως ότι ο ίδιος δεν φρόντισε να διασφαλίσει τα συμφωνηθέντα ως προς την διοργάνωση αυτού και τους τρόπους αποφυγής των έξωθεν των Νεολαίων παρεμβάσεων, που τόσα χρόνια τορπιλίζουν συλλογικές προσπάθειες.
Θα σας παραπέμψω επίσης και στην συνέντευξή μου, στις 09-03-2016, την οποία μετέδωσαν όλα τα ΜΜΕ (έντυπος, ηλεκτρονικός τύπος και τηλεοπτικά μέσα) σχετικά με τους χαρακτηρισμούς που αποδόθηκαν στον κ. Σαββίδη και σας τις παραθέτω αυτούσιες, ήτοι «Για την ελληνικότητα της καταγωγής του κ. Σαββίδη δεν νομίζω ότι χρειάζεται να συζητήσουμε. Δεν θα συζητάμε αυτονόητα πράγματα. Δεν θέλω να μπω στην ουσία της αντιπαράθεσης των ΠΑΕ Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ... Ούτε θέλουμε να... ποδοσφαιροποιήσουμε τον ποντιακό χώρο. Αυτό, όμως, που έχω να πω είναι ότι οι συγκεκριμένες τοποθετήσεις της ΠΑΕ Ολυμπιακός, ο οποίες έρχονται σε συνέχεια κάποιων δημοσίων τοποθετήσεων πρώην πολιτικών και συγκεκριμένα, του κ. Αδριανόπουλου, περί Ρωσοπόντιων, είναι απαράδεκτες, άστοχες, ακραία ρατσιστικές, μειωτικές και προσβλητικές προς όλους τους συμπατριώτες μας νεοπρόσφυγες Έλληνες Πόντιους που ήρθαν, οι τελευταίοι, τη δεκαετία του 1990 από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Είναι σε αντιστοιχία το ίδιο ρατσιστικές, το ίδιο προσβλητικές, το ίδιο μειωτικές με τους χαρακτηρισμούς που αποδίδονταν στην πρώτα γενιά που ήρθε στην Ελλάδα μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, ως... Τουρκόσποροι κτλ. Είναι ατυχείς αυτές οι δηλώσεις και πρέπει να ανασκευαστούν. Και εγώ εκπλήσσομαι, γιατί ο κ. Μαρινάκης έχει δείξει ευαισθησία πάνω στο ποντιακό  και στο ζήτημα της Γενοκτονίας και ξέρω, μάλιστα, πως έλκει την καταγωγή του από τη μεριά της γιαγιάς του, από τη γνωστή οικογένεια Ποντίων, των Υψηλάντηδων. ...Δεν θέλω να θεωρήσω πως είναι μία ρατσιστική τοποθέτηση εναντίον των νεοπρόσφυγων... Ότι απλά έχει να κάνει με το ποδόσφαιρο… Είναι σε ποδοσφαιρική διάσταση, αλλά σε όποιο επίπεδο και αν γίνεται, είναι απαράδεκτη, καταδικαστέα, κατακριτέα και αποδοκιμαστέα.

Οι Πόντιοι είναι Έλληνες. Εγώ, απλά, θέλω να καυτηριάσω τους χαρακτηρισμούς Ρωσοπόντιοι, φιλοξενούμενοι… Είναι απαράδεκτοι αυτοί οι όροι. Η παρουσία αυτών των ανθρώπων στις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης ήταν αποτέλεσμα της Γενοκτονίας. Όσο υπάρχουν φωνές μέσα στη χώρα μας που αρνούνται ακόμη και σήμερα αυτό το γεγονός, πάντα θα υπάρχει πρόσφορο έδαφος για τέτοιου είδους ρατσιστικές αναφορές, σε βάρος μιας ομάδας του ελληνικού φύλου. Δεν νομίζω ότι είναι σκόπιμος ο διαχωρισμός της ελληνικής κοινωνίας κάτω από τέτοιους όρους».
Όπως διαπιστώνετε κ. Σανίδη εγώ δεν τάχθηκα απέναντι σε κανέναν και σε τίποτα και βιαστήκατε να υπεραμυνθείτε όχι των συμφερόντων του Ποντιακού Ελληνισμού και των πάγιων και διαρκών διεκδικήσεων του, αλλά μάλλον κάποιων άλλων συμφερόντων που πραγματικά θα έπρεπε να μας αναλύσετε ξεκάθαρα πια! Που θίγονται κ. Σανίδη τα συμφέροντα αυτά, ποιες είναι οι επιδιώξεις τους και γιατί τους «χαλάμε το γλυκό»; Μήπως γιατί δεν παραδίδουμε άνευ όρων τον Οργανωμένο Ποντιακό Χώρο και ειδικότερα την ΠΟΕ, η οποία αποτελεί και το 90% αυτού; 
Βέβαια, όλα αυτά δεν τα αναφέρω για να απολογηθώ για την επίσκεψή μου στον κ. Μαρινάκη, εξάλλου θα υπάρξει και δελτίο τύπου σχετικό, γιατί ποτέ δεν προέβην σε κρυφές συναντήσεις κ. Σανίδη. Επίσης, καθιστώ σαφές ότι θα συναντήσω και οποιονδήποτε άλλο θα ζητήσει να τον επισκεφτώ θεσμικά ως Πρόεδρος της ΠΟΕ. Αυτά λοιπόν τα αναφέρω για να αποδόμησω τους άστοχους χαρακτηρισμούς και τα λεγόμενα της επιστολής σας και να καταστήσω σαφές σε εσάς και όσους βάλλετε τόσο προσωπικά εναντίον μου, χωρίς ενδεχομένως καν να με γνωρίζετε, αλλά και ως Προέδρου της ΠΟΕ, ότι εγώ ουδέποτε προσκύνησα το χρήμα, ουδέποτε καταπάτησα αξίες και ιδανικά και ουδέποτε θα καταστήσω τον εαυτό μου και την Ομοσπονδία βορά κανενός.
Η ανάκληση των χυδαίων υπονοούμενων και χαρακτηρισμών προς το πρόσωπό μου θα ήταν το ελάχιστο που θα οφείλατε δημοσίως να πράξετε.
Γιατί κ. Σανίδη «όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά» !

Τοπαλίδης Χρήστος-Δημήτριος
Πρόεδρος Π.Ο.Ε."
bsgreeks.blogspot.com