Η θρυλική McLaren, τα τελευταία χρόνια, έχει παρεκκλίνει της πορείας της. Ακόμη και η σεζόν που τελείωσε πριν μήνες, φανέρωσε το πρόβλημα. Η ομάδα είναι μακριά, πολύ μακριά από το βάθρο, από τις εκκινήσεις και από την επιτυχία. Αυτή είναι μια σκληρή πραγματικοτητα για την ομάδα που κάποτε είχε στις τάξεις της τον κορυφαίο όλων. Τον μοναδικό Αιρτον Σένα. Ποια όμως είναι η παρουσία της ομάδας, που έχει χάσει τη λάμψη της, τα τελευταία τρία χρόνια;
Το «χτίσιμο» μιας μπράντας είναι μια διαδικασία δύσκολη, που επιτυγχάνεται σε βάθος χρόνου. Από το GP του Monaco πίσω στο μακρινό 1966 όταν ο Νεοζηλάνδός Bruce McLaren έφερνε για πρώτη φορά την McLaren στη Formula 1, πέρασαν αρκετές δεκαετίες. Και μπορεί τότε η M2B με τον ιδρυτή της ομάδας στο τιμόνι να μην κατάφερε να τερματίσει τον πρώτο της αγώνα στο Πριγκιπάτο, λόγω διαρροής λαδιού, οι επιτυχίες όμως δεν άργησαν να έρθουν (πρώτες νίκες το 1968, πρώτο νταμπλ το 1974 με τον Βραζιλιάνο Εμερσον Φιτιπάλντι.
Μέσα από τις νίκες, τα Πρωταθλήματα, αλλά και μερικούς από τους σπουδαιότερους πιλότους στην ιστορία του σπορ που οδήγησαν κάποιο μονοθέσιο της ομάδας, η McLaren καθιερώθηκε στη συνείδηση του κοινού ως ένα από τα κορυφαία brand-names στο χώρο των αγώνων και δη της Formula 1. Τα κατορθώματά της όλα αυτά τα χρόνια την καθιστούν ως τη δεύτερη πιο πετυχημένη ομάδα στην ιστορία του σπορ, πίσω από τη Ferrari και μπροστά από τη Williams. Δυστυχώς, αυτή η θρυλική ομάδα, έχει παρεκκλίνει της πορείας της τα τελευταία χρόνια.
Τίποτε δεν θυμίζει το ένδοξο παρελθόν της. Να σημειώσουμε μάλιστα πώς η τελευταία φορά που η McLaren νίκησε σε αγώνα της F1 ήταν το 2012 στο Ιντερλάγος της Βραζιλίας με τον Τζέισον Μπάτον.
Έκτοτε, η ομάδα έχει να επιδείξει μόλις δύο παρουσίες στο βάθρο, στον εναρκτήριο αγώνα του 2014, στο Albert Park όπου Magnussen – Button τερμάτισαν στο 2-3.
Η αλήθεια είναι ότι το brand-name της McLaren έχει χάσει την λάμψη του και αυτό έχει αντίκτυπο και στις χορηγικές συμφωνίες. Κάποτε οι σπόνσορες έκαναν… ουρά για να διαφημιστούν στο σώμα των μονοθεσιων της. Από το 2013 όταν και αποχώρησε η Vodafone, η ομάδα δεν έχει βρει βασικό χορηγό, ενώ φέτος της έφυγε και η tagheuer που προτίμησε την red bull.
Η αναβίωση της θρυλικής συνεργασίας με τη Honda κάθε άλλο παρά πετυχημένη μπορεί να χαρακτηριστεί μέχρι στιγμής. Τα αποτελέσματα ηταν απογοητευτικά έως αποκαρδιωτικά, καθώς ο κόσμο της ταχύτητας με τις επιτυχίες. Ούτε πρώτες θέσεις, ούτε εκκινήσεις. Ένα σκέτο ναυάγιο.
Αν δεν υπάρξει μια εντυπωσιακή αλλαγή στο νέο πρωτάθλημα που θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2016, τότε η απώλεια στα έσοδα από το σπορ θα είναι τεράστια.
Μονο ο χρόνος θα δείξει καθώς κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει, τις δημόσιες αντιπαραθέσεις, από στελέχη της ομάδας. Οι αποτυχίες φέρνουν γκρίνια. Θα δούμε. Ας περιμένουμε. Θα αντεπιτεθεί η άλλοτε κραταιά Mc Laren; ή θα συνεχίσει τους φίλους της; Ο Μάρτιος είναι κοντά ...
bsgreeks.blogspot.com