Συνολικές προβολές σελίδας

Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

-ΠΟΕ: Η απόλυτη κατάπτωση και το τέλος των ψευδαισθήσεων. Ο “Νύν υπέρ πάντων αγών” μιας εκφυλισμένης ομοσπονδίας

Αφού την αμέσως προηγούμενη περίοδο ασχοληθήκαμε με τους εκτός του ποντιακού γκέτο  προβληματικούςαρνητέςεξυπνάκηδεςσεύτελους και λοιπά φυντάνια, ας μπούμε τώρα μέσα στο (ποντιακό μας) γκέτο  για να δούμε τα νέα δρώμενα και το κλίμα που επικρατεί!
Yπήρξε μια έντονη στιγμή για τα εσωτερικά της ΠΟΕ όταν δύο σημαντικοί σύλλογοι (Βέρροιας και Τρικάλων) κατέθεσαν μομφή για το πρόσωπο του γραμματέα, τον οποίο κάλυψε ο πρόεδρος και η πλειονότητα των he’s master voice συμβούλων του Δ.Σ. Το αποτέλεσμα ήταν άμεσο:παραίτηση από την Επιτροπή για την Παναγία Σουμελά των Κουμπουλίδη, Μπαλταζίδου…
Η κορύφωση όμως της αθλιότητας της ηγετικής ομάδας δεν ήταν η διαχείριση της μομφής των δύο συλλόγων, αλλά η αντιμετώπιση του παγκόσμιου ποντιακού κινήματος και η προσπάθεια δημόσιας συκοφάντησης των Ποντίων της Ρωσίας.
Συγκεκριμένα: Το περασμένο Σάββατο (23 Ιουλίου 2011) επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στην Αθήνα ένα Έκτακτο Παγκόσμιο Συνέδριο με μοναδικό θέμα την ένταξη στο παγκόσμιο όργανο (Διεθνής Συνομοσπονδία Ποντιακού Ελληνισμού) των ομοσπονδιών που βρίσκονταν εκτός.  Η ΔΙΣΥΠΕ έχει δημιουργηθεί από 12 Ομοσπονδίες όλου του κόσμου. Η δημιουργία της υπήρξε αποτέλεσμα της συλλογικής προσπάθειας της παλαιάς ΠΟΕ, πριν αυτή εκφυλιστεί από την Ομάδα Παρχαρίδη και τους ευκαιριακούς της συμμάχους.
Οι παλιότερες οργανωτικές εκφράσεις, όπως η ΠΟΠΣ του Τανιμανίδη, που απηχούσαν τότε μια κατάσταση νεποτισμού, αδιαφάνειας και εκμετάλλευσης, αντέδρασαν στη δημιουργία της ΔΙΣΥΠΕ καταφεύγοντας στην ελληνική δικαιοσύνη.

Το δρόμο εκείνης της παλιάς ΠΟΠΣ του Τανιμανίδη, ακολουθεί σήμερα με εκπληκτική συνέπεια η εκφυλισμένη ΠΟΕ του Παρχαρίδη.
Για να αποτρέψει την πραγματοποίηση του Έκτακτου Συνεδρίου κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα, τα οποία και κέρδισε προς το παρόν την προηγούμενη της διεξαγωγής του Συνεδρίου.   Η τελική εκδίκαση της προσφυγής στις 6 Οκτωβρίου 
θα κρίνει την διατήρηση ή τη διάλυση της ΔΙΣΥΠΕ. Χαρακτηριστικά όμως είναι τα όσα έγιναν κατά την εκδίκαση, όπου κυριάρχησε ένας λόγος ρατσιστικός κατά των Ποντίων της Ρωσίας.  Να σημειωθεί ότι από τα 19 μέλη που διαθέτει η ΠΟΕ στο Δ.Σ. της ΔΙΣΥΠΕ, υπόγραψαν την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ΜΟΝΟ τα 8. Κάτι που σημαίνει ότι έχει επικρατήσει η μειοψηφική εξτρεμιστική εκδοχή…. Και επιπλέον, στην αίτηση της ΠΟΕ που κατατέθηκε κάποιες υπογραφές είχαν πλαστογραφηθεί, μιας και εκμαιεύτηκαν δια του τηλεφώνου.
Γιατί όμως κατέφυγαν σ΄αυτή την ακραία λύση; Η απάντηση είναι απλή: Στο υπάρχον 41-μελές Διοικητικό Συμβούλιο της ΔΙΣΥΠΕ, η ΠΟΕ διαθέτει 19 εκπροσώπους. Έτσι, η μια Ομοσπονδία κυριαρχεί επί όλων των υπόλοιπων Ομοσπονδιών του κόσμου, πράγμα προφανώς απαράδεκτο. Δηλαδή, οποιαδήποτε αλλαγή των ισορροπιών, με εισδοχή υπόλοιπων ομοσπονδιών (Παλιννοστούντων, ΠΟΠΣ Β’ Αυστραλίας) και τη θέσπιση κριτηρίων για το μέτρο αντιπροσώπευσης, θα οδηγούσε στον εκδημοκρατισμό του οργάνου και στην ισορροπημένη κατανομή της ισχύος.
Αυτό φυσικά αντιμετωπίζεται ως απευκταίο γεγονός, οπότε και ο αγώνας για τη διατήρηση της “εξουσίας” εντός του γκέτο  μετατρέπεται ως η κύρια πολιτική, αλλά και ιδεολογική έκφραση. Μην περιμένετε κανέναν “ποετζή” (προσοχή: όχι “παοτζή” !!!) να δώσει σοβαρούς αγώνες ενάντια στους Αρνητές της Γενοκτονίας, ή για την υπεράσπιση των συμφερόντων των “παλιννοστούντων”. Όλη τους η προσπάθεια εξαντλείται στη διατήρηση των αντιδημοκρατικών συσχετισμών και στην καταστολή κάθε διαφορετικής άποψης. Όπως βέβαια και στο να πείσουν τους  ευρισκόμενους αφελείς εντός του μαντριού, ότι ένας καρδιολόγος και ένας μωμόγερος κατάφεραν να κάμψουν τις αντιστάσεις του Ερντογάν και να επιτύχουν το άνοιγμα της αυθεντικής Παναγίας Σουμελά του Πόντου.
Βέβαια, για να μπορεί να υπάρχει μια τέτοια ακραία, θρασύτατη, προσβλητική και προβοκατόρικη πολιτική συμπεριφορά απαιτούνται τρία πράγματα:
-αδρανοποίηση των κριτηρίων και των αντανακλαστικών των σοβαρών στελεχών και οργανώσεων του χώρου
-απουσία δυνάμεων που να μπορούν γεφυρώσουν τις αντιθέσεις και
-ανίκανη -έως αηδίας- αντιπολίτευση.
Με δυό λόγια, οι αντιπόντιοι και αντιπρόσφυγες, που τελευταίως εκφράζονται με ανησυχητική ευκολία και συχνότητα, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα απ’ τον “οργανωμένο χώρο”.
Αυτός έχει φροντίσει να αναχωρήσει από την πραγματική ζωή και τον ελλογο βίο, αρκούμενος σε παιχνιδάκια εξουσίας και ισχύος εντός του γκέτο. Μόνο που πολλές φορές καταστρέφει και τις όποιες λίγες κατακτήσεις στον εκτός του γκέτο χώρου, όπως συνέβη με το ζήτημα της Παναγίας Σουμελά του Βερμίου.
.
Φαίνεται ότι η αδυναμία αξιόπιστης ιδεολογικής και πολιτικής παρουσίας, οδήγησε στην υιοθέτηση νομικών μέσων, αλλά και απειλών, κατά όποιων θεωρούν ότι αμφισβητούν -ιδεολογικά ή οργανωτικά- το περιφραγμένο μαντρί τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι απειλές που εκτοξεύτηκαν κατά του Φ. Γεωργουσόπουλου γιατί απλώς και μόνο επισήμανε την πολιτική Άρνησης της Γενοκτονίαςπου ακολουθεί και η ίδια η ΠΟΕ.


Παραθέτουμε παρακάτω τους χαρακτηριστικούς διαλόγους
Η διαμαρτυρία του Φίλιππου Γεωργουσόπουλου είναι η εξής:
Προς ΠΟΕ
Κύριοι,
Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας κατά των Ελλήνων του Πόντου, εγκρίνατε Ψήφισμα, όπου αναφερθήκατε στη Γενοκτονία των Χριστιανικών Πληθυσμών της Ανατολίας, παραθέτοντας λιτανεία θυμάτων: Έλληνες του Πόντου,Αρμένιοι και Ασσύριοι. Εν πλήρει συνειδήσει και με επιλεκτική τη μνήμης σας, αφήσατε εντελώς εκτός του καταλόγου θυμάτων της Γενοκτονίας τους υπόλοιπους Έλληνες-θύματα, δηλαδή τους Έλληνες της Σμύρνης και της Ιωνίας, τους Έλληνες της Ανατολικής Θράκης, αλλά και άλλων περιοχών…, μολονότι υπάρχει σχετικός Νόμος του Ελληνικού Κοινοβουλίου που αναγνωρίζει τη Γενοκτονία των Ελλήνων της Μικράς Ασίας (εννοώντας την Ιωνία), και μολονότι όλα ξεκίνησαν από την Ανατολική Θράκη και επεκτάθηκαν σε όλη την τότε Τουρκία.
Η ανωτέρω στάση αυτή της ΠΟΕ, αλλά και ορισμένων Ποντιακών Οργανώσεων, συλλόγων και προσώπων, ευτυχώς όμως όχι όλων, είναι ανεξήγητη, ηθικά αδικαιολόγητη, αναξιοπρεπής και μικροπρεπής και προκαλεί λύπη και οργή στα υπόλοιπα θύματα της Γενοκτονίας.
Διερωτώμαι που οφείλεται αυτό; Οφείλεται σε φυλετισμό, σε αδιαφορία προς τα άλλα θύματα, σε οργανωσιακές φιλοδοξίες, σε αδυναμία συνεργασίας και πικρίες, σε εμπεριστατωμένη ιστορική μελέτη ότι Γενοκτονία έγινε μόνο στον Πόντο, σε τι; Θα ήθελα να έχω μία επίσημη και εμπεριστατωμένη απάντηση σας.
 Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ της  ΠΟΕ
ΠΑΜΠΟΝΤΙΑΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΟΣ
Λ.ΝΙΚΗΣ 1, ΤΚ:54624, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ:2310 227-822 FAX:2310 227-213
e-mail:info@poe.org.gr
http://www.poe.org.gr
Θεσσαλονίκη, 23-5-2011 Αρ.Πρ.:4121
Προς: κ.Φίλιππο Γεωργουσόπουλο
Κύριε Γεωργουσόπολε,
Λάβαμε δια ηλεκτρονικής αλληλογραφίας την επιστολή σας .
Καθότι μέρος των γραφομένων σας εμπίπτουν στις διατάξεις του αστικού ποινικού κώδικα και μελετώνται από την νομική μας υπηρεσία θα σας παρακαλούσαμε να μας αποστείλετε την διεύθυνση κατοικίας σας , το σταθερό και κινητό τηλέφωνό σας ή όποιο άλλο στοιχείο αποδεικνύει την ταυτότητά σας, πλην του e-mail σας βέβαια για να αποκαταστήσει η νομική μας υπηρεσία την αρμόζουσα επαφή μαζί σας .
Με εκτίμηση
Το Γραφείο Τύπου της Π.Ο.Ε.
——————————————————————————————–
ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ κ Φ. ΓΕΩΡΓΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ
Subject: Re: Προς ΠΟΕ περί Γενοκτονίας
Κύριοι,
Πριν σας κοινοποιήσω τα προσωπικά στοιχεία που μου ζητάτε θα ήθελα να πληροφορηθώ τα εξής:
α) τον ακριβή λόγο της αξίωσης σας για κοινοποίηση προσωπικών δεδομένων.
β) τι ακριβώς εννοείτε ισχυριζόμενοι ότι μέρος των γραφομένων μου εμπίπτει στις διατάξεις του “αστικού ποινικού κώδικα”. Σε ποιές ακριβώς διατάξεις του Αστικού ή του Ποινικού Κώδικα εμπίπτει και γιατί; Τι υπονοείτε; Τι αιτιάσθε; Αδυνατώ να αντιληφθώ τον λόγο της αξίωσης και του καταφατικού ισχυρισμού σας. Μήπως θεωρείτε ότι η υφιστάμενη νομοθεσία ποινικοποιεί την Ελευθερία Γνώμης, πολλώ δε μάλλον την υποβολή ερωτήσεων και ερωτημάτων και την έκφραση αξιολογικών κρίσεων γενικής μορφής επί δημοσίου χαρακτήρα φόρεων και ψηφισμάτων και πως, που;
Με άλλα λόγια, είστε υπέρ της φασιστικής ποινικοποίησης της ελευθερίας γνώμης; Δεν ανέχεσθε καμιά κριτική, κανένα ερώτημα; Ερωτώ.
Έχω την πεποίθηση ότι στην Ελλάδα δεν διώκονται προς το παρόν οι ιδέες, η διατύπωση ερωτήσεων, ερωτημάτων, συλλογισμών, γνώμης, η αξιολογική κρίση επί συλλόγων, φορέων και ψηφισμάτων.
(Σημείωση δεν υπάρχει “αστικός ποινικός κώδικας”, υπάρχουν αστικός και ποινικός κώδικες, είναι δύο διαφορετικοί και όχι ένας).
γ) Θεωρείτε ότι αποτελεί την ηθικά ενεδεδειγμένη στάση από μέρους των Ποντιακών φορέων η αποσιώπηση των άλλων θυμάτων της Γενοκτονίας από το σχετικό κατάλογο; Θα ήσασταν ικανοποιημένοι και χαρούμενοι, αν οι ενώσεις των άλλων προσφύγων εξέδιδαν παρόμοια ψηφίσματα με βάση το Νόμο 2645/1998 ή άλλα ψηφίσματα περί καθιερώσεως ημέρας μνήμης της Γενοκτονίας της Μικράς Ασίας και αποσιωπιούσαν τα θύματα του Πόντου; Αν ζητούσαν δηλαδή από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Πολιτεία να προωθήσει μόνο τη δική τους Γενοκτονία;
δ) Γιατί παρερμηνεύτε τα ψηφίσματα αναγνώρισης του Σουηδικού Κοινοβουλίου, της Πολιτείας της Νότιας Αυσταλίας κα των διαφόρων Πολιτειών των Η.Π.Α. τα οποία δεν είναι μεταξύ τους ταυτόσημα και δεν αναγνωρίζουν μόνο τη Γενοκτονία του Πόντου; Γιατί εσείς τοποθετείσθε δημοσίως και ερμηνεύετε τα Ψηφίσματα μονομερώς ως αναφερόμενα μόνο στους Ποντίους; Είστε βέβαιοι ότι είναι έτσι ακριβώς;
ε) Τελικά επαναλαμβάνω τα αρχικά ερωτήματά μου, θεωρείτε ότι μόνο οι Έλληνες του Πόντου έχουν υποστεί Γενοκτονία; Αν ναι, είναι αυτή η επίσημη θέση σας; Την έχετε υιοθετήσει συλλογικά, κατόπιν ποιάς καταστατικής διαδικασίας; Την έχετε δημοσιοποιήσει; Έχετε κάνει τα υπόλοιπα σωματεία στην Ελλάδα και στον κόσμο κοινωνούς;
Δηλαδή, απόρριπτετε επίσημα το Νόμο 2645/1998 και άλλα σχετικά ψηφίσματα, ελληνικά και ξένα; Σε ποιά επιστημονική θεώρηση βασίζετε την απόρριψη; Ερωτώ! Απαγορεύεται να ερωτώ; Αν ναι, σε ποιές διατάξεις του “αστικού ποινικού κώδικα” προβλέπεται σχετική απάγορευση;
Σε τι οφείλεται η ανωτέρω απάλειψη; Είναι λάθος εκ παραδρομής (εγκληματικής), τι είναι ; Αν ναι, γιατί δεν μπορείτε να δηλώσετε λάθος εκ παραδρομής και καταφεύγετε σε ανοίκειες απειλές;
στ) Αν οι υπόλοιπες οργανώσεις προσφύγων εξέδιδαν παρόμοια Ψηφίσματα, αγνοώντας τους Ποντίους, πως θα αντιδρούσατε; Πως θα χαρακτηρίζατε μια τέτοια στάση;
ζ) Θεωρείτε ότι με τη στάση αυτή των απειλών μπορείτε να επιτύχετε αποτελέσματα και να αποκτήσετε φίλους;
Προσωπικά γνωρίζω πολλούς Ποντιακούς συλλόγους, φορείς και πρόσωπα, που δίδουν διαφορετική εικόνα.
Εν κατακλείδι, εκφράζω και πάλι την απορία μου για την απόπειρα ποινικοποίησης της γνώμης και τη βαθύτατη απαρέσκειά μου για κάθε προσπάθεια κατά της Ελευθερίας της Γνώμης, η οποία παραπέμπει σε καθεστώτα θυτών, όπως π.χ. η Τουρκία, από τα οποία ο περήφανος, ηρωϊκός και μαρτυρικός Ελληνισμός του Πόντου, μαζί με τους άλλους Έλληνες της Ανατολίας, υπέστη γενοκτονία.
Σας υπενθυμίσω ότι η Τουρκική Νομοθεσία ποινικοποιεί τη σχετική ελευθερία Γνώμης και κάθε συζήτηση περί Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου τιμωρείται ποινικά από τα περί προσβολής του Τουρκισμού άρθρα; Είστε δηλαδή υπέρ αυτών των άρθρων; Ερωτώ, διότι μου έχει προκληθεί σύγχυση και από τις δημόσιες και κατ΄ ιδίαν τοποθετήσεις σας, όπως η κατωτέρω. Ευτυχώς ακόμα στην Ελλάδα δεν διώκονται ούτε οι ιδέες, αλλά ούτε και η διατύπωση γνώμης. ΑΝ είστε υπέρ της ποινικοποίηση και της δίωξης και υπέρ της επιβολής φασιστικού καθεστώτος να το δηλώσετε.
Παρακαλώ να μου απαντήσετε συγκεκριμμένα επί των ανωτέρω.
Φίλιππος Γεωργουσόπουλος
Καμιά εξήγηση δεν δόθηκε από το Δ.Σ. της ΠΟΕ για όλα αυτά:
-Δεν τους νοιάζει;
-Δεν καταλαβαίνουν;
-Περί άλλων τυρβάζουν;


——————————————————————————————————————————–
Η δικαστική απόφαση της Παρασκευής (22 Ιουλίου) δεν απέτρεψε τους συνέδρους από τις χώρες της πρώην ΕΣΣΔ να έρθουν στην Ελλάδα και να συζητήσουν δημοσίως τα προβλήματα του παγκόσμιου ελληνισμού με τρόπο μοναδικό, που ποτέ δεν έχει γίνει έως τώρα στις ελλαδικές ποντιακές συγκεντρώσεις. Εντυπωσιακή ήταν η μαρτυρία του δικηγόρου της ΔιΣυΠΕ (Γκουροβανίδης), ότι στην εκδίκαση της προσφυγής της ΠΟΕ, οι εκπρόσωποί της δημιούργησαν ένα πολύ άσχημο κλίμα χρησιμοποιώντας προσβλητικές-ρατσιστικές εκφράσεις για τον ποντιακό ελληνισμό της Ρωσίας. [Φαίνεται ότι οι "ρωσοπόντιοιπροκαλούν αλλεργία στους βαλκάνιους αριστοκράτες της ΠΟΕ, όπως ακριβώς προκαλούσαν και στους πολιτικούς τους δεξιούς συντρόφους, που το 2000 τους αποκαλούσαν όλους "ελληνοποιημένους"]
Η Αλεξάνδρα Προτσένκο, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Κοινοτήτων Ουκρανίας, παρουσιάζει από του βήματος τις πολιτικές και οικονομικές προκλησεις που αντιμετωπίζει ο  ελληνισμός της πρώην ΕΣΣΔ, επισημαίνει την 20χρονη πλήρη απουσία των ελλαδιτών Ποντίων από τις κοσμοϊστορικές εξελίξεις και καταγγέλει δημοσίως τους Τανιμανίδη και Παρχαρίδη ως υπαίτιους της θλιβερής αυτής κατάστασης.
——————————————————————————————————————————–
Αναδημοσίευση από   http://pontosandaristera.wordpress.com